ARITA-YAKI

El 1616 Sam Pyong Lee, d'origen koreà, va trobar a Izumiyama, al poble d'Arita, un jaciment amb un caolí de molt bona qualitat, que va donar origen a la porcellana de la zona, de color groc quan està crua pel ferro residual. Va esdevenir un personatge tan important que el 1655 el van nomenar deitat de la porcellana quan va morir, pel fet d'haver estat ell qui la va descobrir i impulsar. El 1656 es va fundar la capella shintoista Tosan dedicada a ell, que van a visitar i reverenciar històricament tots els terrissers de la zona, amb la torii i els gossos guardians de porcellana.

 

torii porcellana   

 sacerdot shinto

 

Poc a poc l'Arita-yaki es va anar fent molt reconeguda al llarg del país i exportada per tot el món. Les parets Tombai, fetes amb totxos refractaris de forns desvallestats, es van construir expressament per blindar aquesta zona amb la seva gent i els seus secrets sobre la porcellana i formen una zona darrere la part comercial del poble on vivien i treballaven els terrissers i els dissenyadors i pintors de les peces.

El Kyushu Ceramic Museum, obert el 1980, conté ceràmiques antigues i contemporànies de Kyushu, sala amb treballs dels estudiants de secundària de l'Arita College of Ceramics i la col·lecció que van donar el sr i la sra Shibata amb ceràmiques del període Edo (1603-1867).

 

Sakaida Kakiemon ENAMEL 

 DESIGNS SCHOOL

SCHOOL

SHIBATA     

L'empresa Gen-emon Kiln pot visitar-se i veure com es fa la producció que s'ha mantingut durant 260 anys. Peces de porcellana fetes a motlle en un procés molt artesanal, pintades una a una a mà.

 

HAND PAINTING GEN EMON

Shingama Kiln a la Seika Porcelain factory on s'hi pot veure també la producció i les runes d'un antic forn ascendent que data del 1830 de la era Tenpo.

 

SEIKA

L'última, però no menys important, és l'empresa Kouraku Kiln fundada el 1865 que, davant la necessitat de modernitzar-se, ha creat programes de residència artística en els que es pot crear dins les instal·lacions de l'empresa, fent servir la seva maquinària i materials.

KOURAKU

Hama són les peces de suport que es posen a sota les peces de porcellana durant la fornada. Aquestes peces són un dels grans residus de la indústria porcellànica d'Arita i de tota aquesta zona. És per això que van començar a buscar-ne uns altres usos i a regalar-les com a souvenir pels turistes de la zona amb uns símbols impresos en elles: " No intentis fer més del que pots i valora't de la forma que ets".

 HAMA

 

Aquesta vol ser la metàfora de la feina desagraïda del hama que només serveix per portar a la seva esquena la valuosa peça de porcellana, però sense ella aquesta preuada peça es trencaria durant la cuita. La dita budista diu que aquells que valoren allò que tenen i allò que són no experiencien frustració i poden arribar a una rica vida espiritual.